Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Forretningsorden for forældrebestyrelsen i Stensmosen

Forretningsorden for Børnehuset Stensmosen.

 

 

1. Bestyrelsen holder 6 – 7 møder om året, vi forsøger at holde juli og december mødefri.

 

2. Lederen og formanden indkalder til bestyrelsesmødet mindst 1 uge før og lægger dagsorden hjemmesiden. Lederen og formanden skriver dagsordenen. Alle forældre er velkomne med punkter til dagsordenen. Forslagsstilleren er velkommen til selv at være til stede ved mødet.

 

3. For at bestyrelsen er beslutningsdygtig, skal halvdelen af de stemmeberettigede medlemmer være til stede. Der skal være mulighed for at stemme ved fuldmagt, dog skal denne være skriftlig (sms er også ok).

 

4. Såfremt et medlem ønsker skriftlig afstemning foretages en sådan. Beslutninger træffes ved almindelig stemmeflertal. Ved stemmelighed bortfalder forslaget.

 

5. Det tilstræbes at det konstituerende møde afholdes senest 14 dage efter valgmødet. Lederen kommer med forslag til dato. Formand og institutionsrådsrepræsentant vælges ved simpelt flertal. 

 

6. Referatet bliver lagt ud på hjemmesiden. Internt referat kan anvendes som supplement.

 

7. Bestyrelsesmøderne er åbne for alle forældre, dog personsager undtaget.

 

8. Formanden er fast ordstyrer.

 

9. Referent vælges ved start af hvert bestyrelsesmøde. Formanden er undtaget.

 

10. Ekstraordinært bestyrelsesmøde med motiveret dagsorden holdes hvis formanden, 2 bestyrelsesmedlemmer eller lederen fremsætter ønske herom. Mødet skal afholdes inden 8 dage efter anmodningen er fremsat.

 

12. Ændringer i forretningsorden i løbet af året kræver at mindst halvdelen af bestyrelsesmedlemmerne stemmer for. På 1. bestyrelsesmøde tages forretningsorden op til revision, kan ændres ved simpelt flertal.

 

13. Dagsorden skal indeholde følgende:
1. Valg af referent
2. Registrering af fremmødte - er bestyrelsen beslutningsdygtig
3. Aftenens temaer, valgt på forrige møde
4. Evt. Nyt fra personalet/leder
5. Evt. Nyt fra børnehaven og vuggestuen
6. Punkter til næste møde
7. Eventuelt. Afklares ved mødets start.

 

Referatet skal sendes elektronisk til alle bestyrelsesmedlemmer tre hverdage efter mødet. Referatet godkendes via e-mail med en frist på tre dage, eller given deadline, efter udsendelse.  Efter godkendelse lægges referatet på hjemmesiden.