Fødselsdage

Når barnet har fødselsdag fejres barnet af vennerne fra spisegruppen. I børnehaven er det ca. 12-17 børn og i vuggestuen er det ofte hele gruppen på alle 22 børn.

Nogle forældre vælger at invitere os hjem på besøg og det vil vi også rigtig gerne. Husk at aftale det i rigtig god tid med os. For barnet er det ofte en rigtig god oplevelse, at vise vennerne sit værelse og legetøj. Når vi bliver inviteret hjem bliver vi ofte budt på frokost, men vi  medbringer også meget gerne madpakker.

Hvis fødselsdagen fejres i Stensmosen vælger de fleste forældre at tage lidt frugt, boller eller kage med. Vi deler ikke rosiner ud til vuggestuebørn, da det anbefales at begrænse mængden til én lille pakke om ugen til børn under 3 år, på grund af svampesporer i rosiner. Hvis I ikke har mulighed for at tage noget med barnet kan dele ud, sørger vi for det. I skal bare aftale med personalet, hvordan I ønsker det.

Men hvad enten vi er på besøg hjemme eller holder fødselsdag her i Stensmosen så er det vigtigste, at barnet får en god dag og oplever at blive fejret.

De store børn som skal begynde sfo/skole og som cykler sammen hver uge, holder fødselsdag sammen.

Vi begrænser mængden af søde sager
I samarbejde med bestyrelsen er vi blevet enige om at begrænse mængden af slik, søde sager og tilsætningsstoffer til børnene. Derfor opfordrer vi til at der til fødselsdage bliver tænkt i alternativer, som f.eks. lækre frugtspyd eller lignende. Ligeledes opfordrer vi til at forældre kun medbringer 1 sød ting til fødselsdage, som for eksempel 1 stykke kage, 1 stykke is eller 1 flødebolle pr. barn. Find evt. inspiration på internettet.